droom-zijn-geen-bedrog.reismee.nl

De eerste dagen

Donderdag 28 februari :we gaan op reis.

Om 7 uur op , om 8uur precies worden we opgehaald door taximan Peter..

En met ruim 1.5 uur rijden zijn we al op Schiphol. Alwaar de taxiservicee verder g aat dan alleen het ophalen uit Hattem . Ik wordt netjes afgeleverd bij de incheckbalie. Dan is het ff een gedoe met de rollator afleveren En Ik moet naar de assistence balie . Maar we komen er wel en redelijk op tijd vertrekken we. We hebben een goede plek direct bij het toilet en de pantry. Maar achteraf niet zo n geweldige keus.

We vliegen door de tijd heen het is zo maar 7 uur later en we slapen ieder maar zo n 3 a 4 uur.

In Hongkong daar wacht een klein Chinees vrouwtje op ons Vida heet ze. En zij brengt ons naar het taxibusje dat al geregeld is. Onderweg naar ons hotel vertelt ze het en ander. Wij kijken onze ogen uit wat een flats staan hier en hoge ook. Visa vertelt dat het hoogste gebouw wel 500m hoog is Moet je nagaan, dat is dus wel ff een halve km hoog en het heeft 180 verdiepingen . Doordat het mistig is kunnen we de top niet eens zien . En bij dat aantal van 7,3 miloen mensen die er wonen. Het krioelt daar, en dan 120 miljoen in de totale Pearl River Delta. We rijden over prachtige tuigbruggen mede door Nederlanders gebouwd Vida vertelt dat ze nog nooit in Europa is geweest. Alleen heeft ze een jaar in Rusland in St Petersburg gestudeerd, dus ze is in het Europese gedeelte van Rusland geweest.